Bakal guru

Muhd Kamil berceramah di Institut Pendidikan Guru Malaysia

Muhd Kamil berceramah di Institut Pendidikan Guru Malaysia

Malam tadi saya berada di Institut Pendidikan Guru Malaysia, Kampus Bahasa Melayu. Pertemuan dengan bakal-bakal guru di Lembah Pantai ini mencatatkan satu pengalaman baru. Saya tidak pernah masukpun ke perkarangan kampus ini.

“Bagaimana Prof. membahagikan masa antara kerja, dakwah dan anak-anak?,” tanya Muhaimin. Saya termenung memikirkan bagaimana mahu menjawab setepat mungkin. Seperti biasa, saya tidak mahu orang salah sangka dengan rutin kehidupan saya.

“Kurangkan tidur!”. Itulah kesimpulan kepada sedikit penerangan kepada beliau. “Ikhlas, bersihkan hati dalam setiap tindakan. Mohon pada Allah. InsyaAllah susunan kehidupan kita akan terbahagi dengan teratur”.

Saya doakan mereka semua berjaya dunia dan akhirat.

http://muhdkamil.net/kehidupan/


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to " "

Post a Comment